Sabtu, 23 Jun 2007

Ketua KeADILan kunjung YDP PAS

Petang tadi, 22 Jun 2007, Ketua KeADILan Lenggong Hamzah Zain, diiringi Bendahari Bhg, Musa Mamat telah bertandang secara tidak rasmi ke rumah Ustaz Shukri Ahmad, YDP PAS. Secara santai-santaian mereka telah bersembang-sembang tentang pelbagai perkara termasuk perkembangan terakhir politik Kawasan.

Ketua Bhg ingin mengucapkan setinggi tahniah diatas kejayaan Mesyuarat Agung PAS Kawasan dan Muktamar Tahunan PAS Malaysia di Kota Baru baru-baru ini. Tahniah khusus diatas pemilihan Ustaz Shukri sebagai YDP menggantikan Ustaz Zulkifli Abu yang telah berpindah ke Kawasan Ipoh Timur. Kita menyanjung baik keyakinan yang telah diberikan oleh ahli PAS Kawasan kepada mantan calon PAS Kawasan DUN Kenering dalam PRU11 yang lalu itu.

Disamping itu kita rasa hairan diatas ketakutan amat sangat UMNO dan parti komponen lain dalam BN untuk mengadakan pemilihan mereka sebelum PRU akan datang. Malah MCA sampai terpaksa meminda perlembagaan!

Atau, mungkinkah ada helah strategik untuk mempastikan KJ (menantu Paklah) menyusun calon-calon PRU. Kemudiannya menguasai parti selepas Perhimpunan Agung akan datang. Kita paham sangat taktik lama!

Tak apalah itu urusan mereka.

Urusan kita ialah memperkukuh terus ukhuwah dan kerjasama baik yang telah lama terbina dalam kawasan ini.

Selain itu sepertimana kata Anwar Ibrahim Ketua KeADILan Malaysia, kini waktu untuk bekerja, kerana "
masa untuk perubahan" sudah tiba.

0 comments: