Khamis, 27 September 2007

Ahli Umno Baru Sedar, Alhamdulillah & Tanda Akan Jadi Wayang Tamil!

Dua petikan dari Ruang Komentar dalam Blog Anwar Ibrahim:

Insaf

Komen Satu: Org UMNO Sep 27th, 2007 at 11:56 am

Dato’ Seri,

ternyata pendedahan Dato’ tentang skandal kehakiman ini benar2 membuka minda dan pemikiran saya. Selama ini saya telah menumpukan sepenuh usaha dan tenaga saya untuk berjuang dalam parti UMNO dan saya seboleh-bolehnya tidak mahu mempercayai apa yang dihujahkan oleh pembangkang.

Namun setelah melihat klip video ini dan beberapa kajian fakta yang saya lakukan, ternyata apa yang diucapkan dlm klip tersebut benar-benar berlaku. Dan inilah yang menyedarkan saya bahawa rakyat dan negara ini diambang kehancuran. Bagaimana urusan pentadbiran negara boleh diserahkan kepada individu yang langsung tidak ada kena mengena dengan kerajaan??

Dan saya bertambah marah dan gusar apabila ada di kalangan pak menteri yang menyalak mempertahankan individu yang terlibat dalam klip tersebut. Sebagai rakyat saya sudah hilang percaya dan rasa hormat kepada kerajaan BN yang memerintah negara sekarang. Dan sebagai rakyat juga saya mohon agar Tuanku Mizan selaku Yang Di-Pertuan Agong dan Majlis Raja-Raja untuk masuk campur menyelesaikan kemelut ini. Raja-Raja Melayu tidak perlu risau kerana jika Tuanku sekalian campurtangan dalam isu ini, saya percaya seluruh rakyat Malaysia yang celik aqal dan hati akan berdiri teguh di belakang Tuanku.

Kepada seluruh ahli UMNO, renungkanlah peristiwa ini sejenak. Lihatlah klip video ini dari pandangan manusiawi yang waras dan pertimbangkannya dan janganlah melihat klip tersebut dari pandangan politik sempit UMNO-BN, kerana ini melibatkan masa depan anak cucu cicit kita. kerana apa yang dipaparkan oleh klip tersebut telah menodai dan menggadai perjuangan kita selama ini.

Kepada seluruh rakyat Malaysia, bangunlah menentang golongan pengkhianat bangsa ini. Sempena 50 tahun Merdeka ayuhlah semua untuk kita Merdekakan Malaysia sekali lagi, cuma kali ini Merdekanya biarlah dalam erti kata kemerdekaan yang sebenar.

Saya berdoa agar perjuangan kita semua akan diredhai Allah dan akan menemui kejayaan.

REFORMASI !! REFORMASI !! REFORMASI !



Wayang Tamil

Komen Dua: cokelat Sep 27th, 2007 at 6:40 pm

Memang confirm drama….

Kerana si Haidar ni dengan Fairuz…ada kaitan saudara. Emak isteri Ezam…kakak Haidar. Bapa isteri Ezam…abang si Fairuz.

Oleh itu GERAK sebagai penggerak anti korupsi terulung negara….apalagi.. kena jelajah motosikal seluruh negara sekali lagi.


0 comments: