Jumaat, 27 Julai 2007

BATMAN & AGENDA PERUBAHAN


Tertarik dengan pendapat oleh Sdr Akureform dalam ruangan komentar kepada posting Dato' Seri "Junjung Semangat Merdeka,Rakyat Perlu Lebih Berani " dalam blog ANWARIBRAHIMBLOG.COM. Saya perturunkan untuk tatapan bersama.

  1. akureform July 27th, 2007 3:58 pm

    salam buat Dato’ Seri,

    saya tertarik menonton filem BATMAN BEGIN kerana ianya bukan sekadar hebat disegi fantasi tetapi ada agenda pengajaran behind the screen. kisah seorang pemuda pada asalnya hilang semangat akhirnya bangkit melawan kebobrokan pentadbir yang bercita2 untuk merampas serta menghancurkan negara.

    beliau bukan berdendam tetapi terpaksa menghancurkan niat yang ingin mengorbankan banyak nyawa dan harta benda serta mencipta elemen2 jahat untuk terus bertahta dan berkuasa. akhirnya perjuangannya berjaya dengan kerjasama seorang PEGAWAI POLIS yang hampir hilang keyakinan untuk memulihkan keadaan.

    dalam filem tersebut, bukan sahaja sudah tentunya hebat pada siHERO mahupun siPOLISnya tetapi lebih kepada penonjolan kehancuran sistem PENTADBIRAN dan PERUNDANGAN demi kerana sifat TAMAK, RASUAH dan PENYELEWENGAN. saya percaya, sekiranya dinegara ini lahir seorang PEGAWAI POLIS yang BERANI, BERSIH dan AMANAH nescaya dato’akan menang dalam PERJUANGAN. insyaallah, RAKYAT ada dibelakang dato’

    ‘KALAU TAKUT PADA KERUNTUHAN MANA MUNGKIN ADA PEMBANGUNAN’ (sebahagian kata2 falsafah dalam filem tersebut)

0 comments: